Pirmais moto brauciens manā mūžā, ap 230 km (Rīga – Bauska – Rīga)

Video saite: http://youtu.be/XZlzwzCvlwA

Iznomājām ar Mārtiņu divus 250cc ielas/bezceļu motociklus un devāmies izmēģināt. Nobraucām ap 230km: Rīgas centrs, Bauska, lielās LV šosejas, maznozīmīgi asfalta ceļi, grants ceļi un meža ceļi. Pirmajam moto ceļojumam ir labi. Sīkāks apraksts aiz bildēm..


Tātad par visu sīkāk.

1. Iznomāšanas process. Šajā posmā mūs sagaidīja neliela aizķeršanās, jo pēc nomas domām ar to, ka ir A kategorijas vadīšanas apliecība nepietiek… nepieciešams 1 gads stāžs, kura mums ar Mārtiņu nav (man stāžs uz iznomāšanas brīdi bija mazāk par 24h, Mārtiņam 2 mēneši). Par laimi Mārtiņš ir ļoti komunikabls, veda pārrunas un rezultātā 24h nomas maksa 35Ls + 120Ls drošības nauda un motocikli mūsu (parastos apstākļos šī moča noma 30Ls diennaktī; Kawasaki KLZ250 dual sport / hard enduro motocikls). Piešķīra mums ķiveres un devāmiec ceļā.

2. Pirmie soļi. Savādāk! Tiesības, protams, bija liktas ar ielas moci, ar ielas riepām. Šim nomas mocim bija meža riepas ar lielu protektoru, kā rezultātā stūrēšana, pagriezieni un viss škita savādāk. Pašam mocim krietni augstāka sēdvieta no zemes, pie kā bija jāpierod. Mocim arī mazāka jauda par mācību moci, kas lielas problēmas gan neradīja, jo ātruma rekordus nebijām plānojuši uzstādīt.

3. Maršruts. Tas tika pielāgots motociklu veidam un uzdevumam. Bija jātiek no Rīgas līdz Bauskai pēc Mārtiņa mugursomas, bet ņemot vērā motocikla specifiku braucām pēc iespējas tālāk no šosejas! Minimāli braucām pa šoseju (100 – 110km/h kofortabls ātrums), otras nozīmes asfaltēti ceļi (maz mašīnu), kur ātrums bija ap 80 – 95km/h. Grants ceļi (60 – 70Km/h bija ok) un pavisam nedaudz pa meža ceļiem + sliedēm pļavās. Protams, ar mūsu prasmēm tas bija labs izaicinājums, bet ar katru kilometru jau jutāmies labāk, moča pārvaldīšanas spējas auga un bijām priecīgi. Kopā pievarēti ap 230km (ieskaitot Rīgu + visu ārpuspilsētas maršrutu).

4. Triki. Jā, mēģinājām paslīdēt, paspolēt un citādi patrakot! Pāris reizes tuvu bietei, bet par laimi neviena kritiena! Uzrīkojām mini dragrace, šoreiz uzvara manā kontā + pirmais cēlies ratā (20cm? 40 cm? nebija neko daudz vairāk). Atradām foršu pļavu ar domu patrēnēties visādus jokus, bet prieki nebija ilgi, jo nācās tīt makšķeres.

5. Problēmas / ieberziens. Labākais tas, ka nekādu lielo dzīves mācību nebija un visos aspektos palikām apmierināti. Protams, nedaudz vairāk varēja būt padomāts par piemērotu apģērbu, jo man nedaudz nosala kājas (tomēr rudens, prasījās zābaki), Mārtiņam savukāt parastie ziemas cimdi izrādījās par pārāk vēja caurlaidīgiem. Skrienot un pārvietojoties piemirsām par pusdienām, kas dienas beigās radīja tādu lielu izsalkumu un nepacietību, kas nozīmē, ka vajadzēja visos lielajos priekos atvēlēt vietu papusdienošanai.

6. Tehnika. Kā jau minēju, tad moči mums bija hard enduro. Trases moči, ar kuriem var lēkāt, braukt pa mežu utt., bet kuri ir piemēroti ielas braukšanai (pagriezienu rādītāji, tuvās/tālās gaismas, numura zīme). Protams, riepas šādiem eksemplāriem nav pārāk piemērotas braukšanais pa pilsētu un šoseju, bet mums testam bija ok. Degvielas patēriņš šādiem 250 cm3 močiem ir ļoti mazs, ap 4L uz 100km. Kopā pa apbiem notērējām aptuveni 16,73 L (atgriezām pat pilnākas bākas, kā bija paņemot).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *